Περπατώ, οδηγώ: ασφαλώς κυκλοφορώ

Η Δ΄ τάξη φέτος (τη σχολική χρονιά 2021-2022) στο πλαίσιο του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» («Ευ ζην υποθεματική «1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια») υλοποίησε το πρόγραμμα «Περπατώ, οδηγώ: ασφαλώς κυκλοφορώ» με σκοπό μέσα από γνωστικές, βιωματικές και ευχάριστες δραστηριότητες να κατανοήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές μας την σημαντικότητα της τήρησης των κανόνων του Κ.Ο.Κ. και της υπεύθυνης χρήσης του οδικού δικτύου δηλαδή της ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας. ‘Έτσι τα παιδιά γνώρισαν τον Κ.Ο.Κ., τις πινακίδες σήμανσης, τη συμπεριφορά του πεζού, του ποδηλάτη, του επιβάτη, την ασφαλή μετακίνηση από και προς το σχολείο, την πρόληψη ατυχημάτων, ενίσχυσαν ήπιες δεξιότητες, δεξιότητες ζωής, τεχνολογίας και επιστήμης. Επιπλέον, ενδυνάμωσαν τη στάση και τα κίνητρά τους για την καθιέρωση ενός συνειδητού, ατομικού αλλά και κοινωνικού τρόπου σκέψης όσον αφορά την υπεύθυνη συμμετοχή στην οδική κυκλοφορία με αυξημένη ευαισθησία και επαγρύπνηση, σχετικά με τους οδικούς κινδύνους, όπως επίσης και τη συλλογική και κοινωνική ενσυναίσθηση αναφορικά με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Η εκπαίδευση στην ασφαλή οδική κυκλοφορία βοηθά τα παιδιά μας να κατακτήσουν τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. και να αντιληφθούν τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματά τους για θέματα που αφορούν την κυκλοφοριακή αγωγή.

Πώς το καταφέραμε αυτό:

Οι μαθήτριες και οι μαθητές μας σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο εργαζόμενοι, με ενεργή συμμετοχή, όρεξη για μάθηση, δημιουργία και αλληλεπίδραση, μέσα από δραστηριότητες, διάλογο, καταιγισμούς ιδεών και με διάθεση να λύσουν ό,τι πρόβλημα προέκυπτε σε συνεργασία με τη δασκάλα τους Μητσκοπούλου Ειρήνη αποφάσισαν για την διευκόλυνσή τους να χωρίσουν σε 3 θεματικές ενότητες το -κατά τ΄άλλα- αρκετά ευρύ γνωστικό αντικείμενο της Κυκλοφοριακής Αγωγής.  Χρησιμοποίησαν αφενός τις υπάρχουσες γνώσεις τους και αφετέρου όσα διδάχτηκαν, συζήτησαν και στοχάστηκαν στην Ενότητα 5 της Γλώσσας με τίτλο «Ασφαλώς κυκλοφορώ».

Αρχικά, γνώρισαν και κατέγραψαν σε εννοιολογικό χάρτη τους βασικούς  κανόνες οδικής συμπεριφοράς πεζών και οδηγών και είδαν σχετικό βίντεο από το Φωτόδεντρο. Σειρά είχαν τα σήματα οδικής  κυκλοφορίας, τα οποία αφού τα γνώρισαν και τα αναγνώρισαν στον προτζέκτορα, έπειτα ανά ομάδες τα κατηγοριοποίησαν και κατόπιν διέκριναν, παρουσίασαν και ερμήνευσαν στην τάξη όσα συναντούν στην περιοχή μας.

1655734678719

Έπειτα οι ομάδες συσκέφτηκαν σχετικά με την κυκλοφορία των παιδιών εντός σχολείου. Αποφάσισαν ποιες πινακίδες κυκλοφορίας θα μπορούσαν να μπουν στο σχολείο μας και στους διαδρόμους, σε ποια σημεία και για ποιον λόγο, ή δημιούργησαν καινούριες φανταστικές ανάλογα με τις ανάγκες του σχολείου. Τις ζωγράφισαν, τις παρουσίασαν και τις τοποθέτησαν με επεξηγήσεις εκεί που αποφάσισαν.

1655737532523
1655736063676
1655736063683
1655736063691
1655736063699
1655736063710
1655736063720 1
1655736063726
1655736063747
1655736063757

Στη συνέχεια έστησαν το δικό τους ερωτηματολόγιο σχετικά με την ασφάλεια που νιώθουν όταν κυκλοφορούν από και προς το σχολείο, έκαναν τη δική τους έρευνα εντός τάξης καταλήγοντας σε σημαντικά συμπεράσματα.

08cd0c9a0e79d4651d3d6825ce7b3320 0
1655739039108
1655739039116
1655739039128
1655739039141
1655739039151
1655739039158
1655739039167
1655739039176
1655739039185
1655739039195

Ακολούθησε η δραστηριότητα «ΣΤΑΜΑΤΑ, ΚΟΙΤΑ, ΑΚΟΥ» όπου τα παιδιά δραματοποίησαν εντός τάξης τον τρόπο που διασχίζουμε σωστά τον δρόμο και δημιούργησαν ομαδικά αφίσες για να θυμούνται τα ίδια και να ενημερώσουν τους συμμαθητές τους στο υπόλοιπο σχολείο.

1655736063801

Όλα τα παραπάνω ήταν ιδιαίτερα χρήσιμα καθώς η επόμενη δραστηριότητα υλοποιήθηκε με περίπατο γύρω από το σχολείο, καταγραφή και χαρτογράφηση των σημάτων και διαβάσεων, καθώς και των επικίνδυνων σημείων για την έλευση μαθητών στη γειτονιά του σχολείου. Με τη συνοδεία της δασκάλας τους και της εκπαιδευτικού κ. Λαμπριάννας Γαϊτανίδη, εφάρμοσαν καλές πρακτικές στο άμεσο και οικείο περιβάλλον κι έπειτα επέστρεψαν στην τάξη για συζήτηση αναστοχασμού.

1655753581714

Στην επόμενη θεματική τα παιδιά ασχολήθηκαν με δραματοποίηση κατά ομάδες. Οι ομάδες πήραν από μία φράση μη επιθυμητών πρακτικών που έχουν πει παιδιά της ηλικίας τους (πχ. “Ο μπαμπάς μου δεν βάζει ποτέ κράνος όταν οδηγεί το μηχανάκι, ούτε εγώ θα βάζω όταν μεγαλώσω και αγοράσω τη δική μου μηχανή“). Κλήθηκαν στη συνέχεια να το συζητήσουν και να προετοιμάσουν μία δραματοποίηση διαλόγου ανάμεσα στο παιδί που το λέει και τα παιδιά που προσπαθούν να το μεταπείσουν για τη δική του ασφάλεια.

Σε επόμενη δραστηριότητα ακολούθησε αναστοχασμός σχετικά με τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς από την πλευρά του οδηγού αλλά και του επιβάτη. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν εικόνες συμπεριφορών κι έπειτα κατασκεύασαν τον εννοιολογικό χάρτη τους.

IMG 20220620 143059
IMG 20220620 143029

Στην καλύτερη κατανόηση βοήθησε η ανάγνωση και ο σχολιασμός της ιστορίας «Το ατύχημα του κύριου Αρκούδου» η οποία ενέπνευσε τους μαθητές ανά ομάδες να συγγράψουν και να εικονογραφήσουν τη δική τους ιστορία.

IMG 20220614 120430
IMG 20220614 120436 1
IMG 20220614 120440
IMG 20220614 120447

Η επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στον Αφραθιά ήταν μια δραστηριότητα που περίμεναν τα παιδιά με πολλή λαχτάρα. Σχετικό άρθρο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

1655737532485
1655737532493
1655737532508
1655737532516

Η τελική μας δραστηριότητα περιελάμβανε τη συνέντευξη με έναν υπεύθυνο φορέα (πχ. αστυνομία, τροχαία, πυροσβεστική. Τα παιδιά κατά ομάδες προετοίμασαν με όρεξη και φαντασία τις ερωτήσεις που θα απηύθυναν, ωστόσο λόγω covid ακυρώθηκε η συνάντηση.

IMG 20220620 143003
IMG 20220614 115933 1

Το πρόγραμμά μας ολοκληρώθηκε με μία ανασκόπηση όσων μάθαμε, βιώσαμε, δημιουργήσαμε όλοι μαζί και το κάθε παιδί ξεχωριστά στη διάρκειά του, αφήνοντάς μας με μεγαλύτερη ετοιμότητα, γνώση, χαρά και ικανοποίηση για το αποτέλεσμα.

Ευχαριστούμε θερμά την Διευθύντρια του σχολείου κ. Ελευθερία Αλεγκάκη για τις πολύτιμες συμβουλές και την υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκειά του, τους εκπαιδευτικούς κ. Λαμπριάννα Γαϊτανίδη και κ. Μανώλη Ζερβαντωνάκη για την αμέριστη συνεργασία τους στην προσπάθειά μας και τα παιδιά της Δ΄ τάξης που με μεράκι και διάθεση έφεραν σε πέρας το εγχείρημα.

Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Τυμπακίου είχε την τιμή να υποδεχτεί την Πέμπτη 9 Ιουνίου εκπροσώπους του Σώματος Εθελοντών Σαμαρειτών, Διασωστών του τμήματος Μοιρών. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τους, το διδακτικό προσωπικό του σχολείου μας είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για θέματα ασφάλειας, πρόληψης και αντιμετώπισης ατυχημάτων στο χώρο του σχολείου και όχι μόνο. Μεταξύ των άλλων συζητήθηκαν τρόποι αντιμετώπισης σοβαρών περιστατικών και έγινε επίδειξη παροχής πρώτων βοηθειών. Τους ευχαριστούμε θερμά για την άμεση αποδοχή τους στην πρόσκληση μας, καθώς επίσης και για όλες τις χρήσιμες και ικανές να σώσουν μια ανθρώπινη ζωή, γνώσεις. Ακόμα τους ευχόμαστε δύναμη για να συνεχίσουν απρόσκοπτα το έργο τους.

1

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε το Σαμαρείτες-facebook

Από 1 Μαΐου 2022 αλλάζουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα

Από 1 Μαΐου οι μαθητές σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας δεν θα χρειάζεται να κάνουν και να δηλώνουν στην πλατφόρμα edupass τα self-test για τον COVID-19. Ας ευχηθούμε, να φθίνει η πορεία του ιού και να μη χρειαστεί να ξανακάνουμε

Εκπαιδευτική εκδρομή Δ’ Τάξης

Την Πέμπτη 14 Απριλίου 2022, η Δ’ Τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στον Αφραθιά. Εκεί μας περίμεναν αστυνομικοί της τροχαίας για να ενημερώσουν τους μαθητές για θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και ασφαλούς μετακίνησης. Η ενημέρωση έγινε μέσω εισηγήσεων, βιωματικών δράσεων και παιχνιδιών.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν ωστόσο δυστυχώς δεν είχε πουθενά σκιά για να καθίσουμε και να ξεκουραστούμε…

Τους μαθητές συνόδευσαν οι: Μητσκοπούλου Ειρήνη, Ζερβαντωνάκης Μανώλης και Γαϊτανίδη Λαμπριάννα

277977373 1416846888831716 2653548572093774577 n 1
Επίδειξη αστυνομικών οχημάτων και ηχητικών δυνατοτήτων
278013607 682757963007001 7664745459354101348 n
278092213 301041985439170 5943363714876581102 n 1
Αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας

Εκπαιδευτική Εκδρομή Γ’, Ε’ και Στ’ Τάξεων

Την Πέμπτη 14 Απριλίου 2022 οι μαθητές των Γ’ Ε’ και Στ’ Τάξεων πήγαν στην παραλία του Κόκκινου Πύργου. Δεν πήγαν όμως για παιχνίδι… πήγαν για να αναλάβουν δράση ως ενεργοί πολίτες! Πιο συγκεκριμένα, συμμετείχαν στον καθαρισμό της ακτής στο πλαίσιο της δράσης “Σκουπίδια στην Απόχη: Μαθητές και αλιείς ενημερώνονται και αναλαμβάνουν δράση για τα θαλάσσια απορρίμματα σε παράκτιες και αλιευτικές περιοχές της Μεσσαράς”

Η δράση στέφτηκε με απόλυτη επιτυχία και μαθητές και εκπαιδευτικοί πέρασαν υπέροχα, βάζοντας κι εκείνοι το δικό τους λιθαράκι για ένα πιο βιώσιμο περιβάλλον.

Τους μαθητές συνόδευσαν οι: Ανδρεδάκη Ελένη, Καρακωνσταντάκης Κωνσταντίνος, Κοράκη Θεοδώρα, Δριβάκη Δήμητρα και Φουστανάκης Δημήτρης.

277831780 676530010093876 2371354129058101143 n

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023

Αγαπητοί γονείς,

σας ενημερώνουμε ότι για τη Σχολική χρονιά 2022-2023 στην Α΄ τάξη θα φοιτήσουν οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1-1-2016 έως και 31-12-2016.

Οι εγγραφές θα πραγματοποιούνται από 01-03-2022 έως 20-03-2022. Θα γίνονται καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή, κατόπιν ραντεβού με την υπεύθυνη εγγραφών Ανδρεδάκη Ελένη και τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα λόγω Covid-19, στο τηλέφωνο 2892051187 (στις 9.40 π.μ. έως 10:00 π.μ. ή 11.30 π.μ. έως 11:45 π.μ.) ώρες διαλειμμάτων.

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά  που πρέπει να προσκομισθούν είναι:

    Αίτηση εγγραφής μαθητής (Δίδεται από το Σχολείο).
    Υπεύθυνη Δήλωση γονέα για την εγγραφή του μαθητή/τριας (Δίδεται από το Σχολείο).
    Αίτηση εγγραφής στο Ολοήμερο χωρίς άλλα δικαιολογητικά για το επόμενο σχολικό έτος 2022-2023 (Δίδεται από το Σχολείο).
    Βεβαίωση φοίτησης από το Νηπιαγωγείο φοίτησης.
    Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
    Φωτοτυπία του Βιβλιαρίου Υγείας του παιδιού, που να φαίνεται ο εμβολιασμός του.
     Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή  (Α.Δ.Υ.Μ) που θα προσκομιστεί το αργότερο έως 15 Ιουνίου 2022 (Δίδεται από το Σχολείο).

                                       Η Διευθύντρια του σχολείου

                           ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Γ. ΑΛΕΓΚΑΚΗ - ΠΟΥΛΙΑΣΗ

Καλή Σχολική χρονιά!

Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους εύχομαστε ολόψυχα σε όλα τα μέλη τής εκπαιδευτικής κοινότητας καλή σχολική χρονιά με υγεία, αγάπη, πρόοδο, συνεργασία, δημιουργία, χαρά!
Θερμές ευχές στους μαθητές και τις μαθήτριες για καλή πρόοδο. Με επιμονή υπομονή και προσπάθεια να κατακτήσουν γνώσεις να ανακαλύψουν και να τελειωποιήσουν δεξιότητες και να καλλιεργήσουν ήθος. “Βάζουμε στόχο τα αστέρια για να πάμε στο φεγγάρι”.
Εύχομαστε θερμά στους γονείς καλή δύναμη και υγεία στην οικογένειά τους.
Εύχομαστε στους εκπαιδευτικούς προσήλωση, αισιοδοξία, έμπνευση και αντοχές στο δύσκολο παιδαγωγικό έργο τους.

Καλή σχολική χρονιά!

Καλωσήρθατε στο Σχολείο μας

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.
Στο αρχικό Μενού κάτω από το Σχολείο μας μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο Σχολείο μας, κανονισμούς λειτουργίας, το σχέδιο δράσης και την εξωτερική αξιολόγηση του Σχολείου μας.

Δράση Μαθητικής Αναδάσωσης!

Το δάσος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Τα δέντρα είναι ζωτικής σημασίας για το περιβάλλον καθώς απορροφούν διοξείδιο του άνθρακα και απελευθερώνουν οξυγόνο. Τα δάση βοηθούν στη ρύθμιση του κύκλου του νερού και παρέχουν επίσης ενδιαιτήματα για πολλά διαφορετικά είδη ζώων και φυτών.
Τα δάση αποτελούν επίσης σημαντική πηγή εισοδήματος για ορισμένες χώρες που εξάγουν ξύλο, χαρτί, καουτσούκ και άλλα δασικά προϊόντα. Σήμερα, τα δάση καταλαμβάνουν περίπου το 30% της χερσαίας επιφάνειας της Γης, αλλά λιγότερο από το 10% του παγκόσμιου πληθυσμού ζει σε αυτές τις περιοχές. Τα δάση παρέχουν θέσεις εργασίας και διατροφή σε πολλούς ανθρώπους που ζουν κοντά τους. Υπάρχει άμεση σύνδεση μεταξύ της αποψίλωσης και της φτώχειας καθώς και μεταξύ της αποψίλωσης των δασών και της κλιματικής αλλαγής.
Αν θέλουμε να προστατέψουμε το δάσος, πρέπει να προστατέψουμε κάθε δέντρο. Αν θέλουμε να σταματήσουμε την αποψίλωση των δασών και να σώσουμε τα δέντρα, τότε οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν τι σημαίνει στην πραγματικότητα.
Τα παιδιά είναι οι μελλοντικοί πολίτες του κόσμου μας, οπότε πρέπει να εκπαιδευτούν για τη σημασία των δασών και της αναδάσωσης.

Photo by Pedro Kümmel on Unsplash

Σχολική Γιορτή 28 Οκτωβρίου 1940!

Στις 27 Οκτωβρίου από 08:15-09.45 πραγματοποιήθηκαν στις αίθουσες των τάξεων και τμημάτων, εορταστικά αφιερώματα στην εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 ( προβολή ντοκιμαντέρ στην αίθουσα Η/Υ και σε αίθουσες, γραπτές και προφορικές αναφορές, συζήτηση σχετική με τα γεγονότα της εποχής, ζωγραφική, θεατρικά δρώμενα), με παρόντες τους εκπαιδευτικούς και το σύνολο των μαθητών του σχολείου.
Ακούστηκαν τραγούδια (Bέμπο, Γούναρης, Βαμβακάρης, Στελλάκης, Παπασιδέρης, Κηλαηδόνης) και ηχητικά ντοκουμέντα για το 1940. Οι μαθητές είδαν χαρακτηριστικές γελοιογραφίες, αλλά και πρωτοσέλιδα εφημερίδων της εποχής σχετικά με τον πόλεμο και παρακολούθησαν βίντεο με σκηνές από το αλβανικό μέτωπο.