Από τα πρώτα ερωτήματα που μου τέθηκαν στην τάξη ήταν εάν θα διεξάγουμε εκλογές για την ανάδειξη πενταμελούς . Η ευαισθησία των παιδιών και η θέλησή τους να αναλάβουν πρωτοβουλίες και δράσεις με εξέπληξαν. Με μεγάλη χαρά εισάκουσα την επιθυμία τους και το ζήλο τους γύρω απο το θέμα . Εφόσον συζητήσαμε (και με αφορμή το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής/ έννοια δημοκρατίας, ψηφοφορία, ανάδειξη αντιπροσωπων τάξεως ) και αποφασίσαμε απο κοινού τις αρμοδιότητες και την σημασία του 5μελούς μιας τάξης, ορίσαμε μια μέρα διεξαγωγής των μαθητικών εκλογών.
Τα παιδιά ήταν κατενθουσιασμένα και περίμεναν πως και πως τη μέρα αυτη!
Η μέρα έφτασε και η διαδικασία έγινε ως εξής. Το κουτί παραπόνων της τάξης μας μεταμορφώθηκε σε “κάλπη”. Δεν θέσαμε υποψηφιότητες διότι όλοι οι μαθητές ήθελαν να έχουν θέση στο πενταμελές, επομένως μπορούσαν τα παιδιά ελεύθερα να ψηφίσουν 5 άτομα της επιλογής τους. Το κάθε παιδί είχε δικαίωμα να ψηφίσει και τον εαυτό του.
Ψήφισαν ολοι οι μαθητές. Η κάλπη άνοιξε και τα παιδιά περιμεναν με αγωνία τα αποτελέσματα. Με τη βοήθεια 2 παιδιών, ανοίγαμε τα ψηφοδέλτια και καταγράφαμε τους σταυρούς στον πίνακα!Τα έγκυρα ψηφοδέλτια ήταν 14 εντός των οποίων και ένα λευκό. Η αγωνία ήταν μεγάλη και τα χειροκροτήματα έπεφταν βροχή!
Οι ισοψηφίες ίσχυαν εντός της πεντάδας και έτσι δεν υπήρχαν εντάσεις για την είσοδο ή οχι κάποιου στο πενταμελές.
Μετά την ανάδειξη των 5 πρώτων σε ψήφους παιδιών, σηκώθηκαν όρθιοι και χειροκροτήθηκαν απο την τάξη. Τώρα, με ανοιχτή ψηφοφορία οι μαθητές μοίρασαν αρμοδιότητες στο πενταμελές.
Αναφέραμε αναλυτικά τις αρμοδιοτητες του κάθε παιδιού και τονίσαμε τη σημασία τήρηρής τους, διαφορετικά δεν θα είχε νόημα η δημιουργία πενταμελούς.
Τα παιδιά ήταν κατενθουσιασμένα και περίμεναν πως και πως τη μέρα αυτη!
Η μέρα έφτασε και η διαδικασία έγινε ως εξής. Το κουτί παραπόνων της τάξης μας μεταμορφώθηκε σε “κάλπη”. Δεν θέσαμε υποψηφιότητες διότι όλοι οι μαθητές ήθελαν να έχουν θέση στο πενταμελές, επομένως μπορούσαν τα παιδιά ελεύθερα να ψηφίσουν 5 άτομα της επιλογής τους. Το κάθε παιδί είχε δικαίωμα να ψηφίσει και τον εαυτό του.
Ψήφισαν ολοι οι μαθητές. Η κάλπη άνοιξε και τα παιδιά περιμεναν με αγωνία τα αποτελέσματα. Με τη βοήθεια 2 παιδιών, ανοίγαμε τα ψηφοδέλτια και καταγράφαμε τους σταυρούς στον πίνακα!Τα έγκυρα ψηφοδέλτια ήταν 14 εντός των οποίων και ένα λευκό. Η αγωνία ήταν μεγάλη και τα χειροκροτήματα έπεφταν βροχή!
Οι ισοψηφίες ίσχυαν εντός της πεντάδας και έτσι δεν υπήρχαν εντάσεις για την είσοδο ή οχι κάποιου στο πενταμελές.
Μετά την ανάδειξη των 5 πρώτων σε ψήφους παιδιών, σηκώθηκαν όρθιοι και χειροκροτήθηκαν απο την τάξη. Τώρα, με ανοιχτή ψηφοφορία οι μαθητές μοίρασαν αρμοδιότητες στο πενταμελές.
Αναφέραμε αναλυτικά τις αρμοδιοτητες του κάθε παιδιού και τονίσαμε τη σημασία τήρηρής τους, διαφορετικά δεν θα είχε νόημα η δημιουργία πενταμελούς.
Η ομάδα του Πενταμελούς διαμορφωθηκε ώς εξής :
Πρόεδρος: Έφη Λενακάκη
Αντιπρόεδρος: Μαρίνα Προβίδη
Γραμματέας : Γιάννης Γρηγοράκης
Ταμίας : Αγάπη Μαρινάκη
Υπεύθυνος Βιβλιοθήκης : Γιώργος Γρηγοράκης
Τα παιδιά την επόμενη μέρα σε ένα διαλειμμα συνεδρίασαν και αντάλλαξαν ιδέες για τη σωστή λειτουργία του πενταμελούς. Ανέφεραν στην τάξη τις ιδέες τους και τους πρότεινα και εγώ με τη σειρά μου . Την επόμενη ημέρα έβγαλαν εβδομαδιαίο πρόγραμμα υπευθύνων τάξεως, υπευθυνου για πότισμα λουλουδιών τάξης, υπεύθυνοι φωτοτυπιών/ τετραδίων (μοίρασμα, μάζεμα) . Ο ταμίας θα κρατά βιβλίο όπου θα καταγράφει τα ποσά που μαζεύουμε. Τα παιδιά σκέφτηκαν με τα χρήματα που θα μαζέψουμε να αγοράσουμε υλικά για να κατασκευάσουμε διαφορα πράγματα που θέλουν να πουλήσουν σε κάποιο τοπικό bazaar. Η άμεση κινητοποίηση του πενταμελούς και οι ιδέες του με εξέπληξαν! Μπράβο παιδιά, μπράβο σε όλους σας εκλεγμένους και μη, συνεχίστε δυναμικά.
Ειμαι περήφανη για εσας!
Η δασκάλα του τμήματος,
Κρήτου Άννυ





